Bra service!

Det är väl roligt när man blir serverad kanonbra service i en butik?

Jag och Marcus var på Nova idag på jakt efter lite finkläder till maken. Vi lämnade Olof hos mamma i förmiddags för att kunna kolla i lugn och ro. (inte min mamma emot!). Vi kollade på Brothers och MQ lite snabbt, bara för att reka lite. Sen spatserade vi lugnt förbi Dressman, hade inte en tanke i världen på att gå in. Dressman brukar inte ha något att erbjuda min man, men så på mitt (?) eller Marcus (?) förslag så tänkte vi att det kunde ju inte skada. Vi blev nog lite förblindade över deras erbjudande dessutom.. 799kr för kostym..

Summa summarum av händelsen: en timme senare var vi klara och gick ut från affären med två stora shoppingkassar fyllda med följande: 2kostymer, 1smoking, två skjortor, två slipsar och ett paket strumpor. Summa kvittto? Under 3000kr!!! My god... Hade nästan lust att krama om killen som hjälpte oss. Riktigt bra service, han kom fram precis i rätt tid, lät oss kolla själv först, var inte påstridig utan bara trevlig, precis när vi var klara och valt ut två kostymer "slängde han fram ett erbjudande" om att vi kunde få köpa ytterligare en kostym för halva priset (dvs 400spänn..). Ja men det kunde ju inte min kära make motstå :) Blev en smoking.

Marcus var superstilig!! Modellen passade honom perfekt, färgerna, ja allt satt som en smäck. Och väldigt kul för Marcus som oftast har problem, särskilt med att hitta byxor som sitter bra. Han var helnöjd och kommer vara så fin på alla dop och bröllop och studenter och jobbevenemang som väntar framöver!

Sen bjöd vi oss själva på en väldigt smarrig kebab i smarrigt bröd på Nova.

Mer shopping än så? Ja liite. Inget till mig, det känns knappast lönt eller inspirirerande! Men en keps till lille pågen!



Den kommer han nog bli glad för :)

Olof har haft en kanondag med sin mormor. Dom for til Arlöv och hälsade på kusin Samuel, åt Happy meal, och när jag precis pratade med mamma så berättade hon att Olof och Samuel dansade i Therése kök till Astrid Lindgren. Kan se pojkarna framför mig :)

Om ett par timmar kör vi och blir bjudna på middag hos mamma och pappa. Det ska bli smarrigt. Jag känner mig som en valross och är allmänt trött! När vi kom hem från Nova la jag mig meddetbums och sov en timme medan Marcus donade med sina shoppingkassar.

Lillebror i magen fick present av mormor igår, se en sån fin färgklick!



Åh, om han bara ville komma ut!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sov gott! Tack för att vi fått låna hjärtegrynet idag...Kommer att drömma att jag sjunger Lilla katt hela natten

2011-04-17 @ 21:54:38
Postat av: Mamma

Du lovade ju en uppdatering av bloggen! Var är den? Hoho, uppdateringen...

2011-04-18 @ 21:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0