Första "riktiga"


barnvagnspromenaden har jag precis kommit hem från. Ja, vi har ju gått till dagis och så, men ni vet de där "mamma-lediga-promenaderna".. nu när Sixten är så liten, så kommer det ju bli mycket barnvagns-promenader. Anledningarna är: motion, tidsfördriv och för att njuta av årstiden såklart :)

Jag började med ganska raskt tempo, tänkte att Äntligen kan man gå med lite fart igen! Men det höll inte i sig så länge :) Fick sakta ner ganska omgående. Blev ändå lite över en timme vi var ute. Sixten verkade njuta iallafall! Låg mest och tittade med stora ögon. Undrar om han ska ha en vakendag idag med, igår var han ju jättemycket vaken! Och tyst som en mus större delen av dagen :) Sen märker man av honom ungefär var tredje timme, då grymtar han till lite och vill ha mat.

Natten som gick bjöd på en hel del sömn! Jag ammade Sixten sista gången vid kanske tio-tiden, somnade runt elva. Hur förvånad tror ni jag var när jag vaknade av Sixten halv fem??? Helt otroligt :)

Det är bra mycket kyligare idag, så på åkte den söta jackan jag fick av mamma häromdagen. Och Olofs gamla hjälmmössa. Och se, lillebror är precis lika söt som storebror var i den när han var en liten plutt!

Sixten nio dagar:



Olof sex dagar:



Jag tycker minsann att mina pojkar är rätt lika på de här bilderna!




Kommentarer
Postat av: Mormor

Lika som bär!

2011-04-28 @ 14:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0