Fredag!

Olof var så stolt i sina nya skor igår. Han ville inte ta av dom, utan spatserade runt så gulligt. Som tur är så är han fortfarande så pass liten att han faktiskt glömmer efter en stund. Hoppas jag iallafall. Tanken är nämligen att han ska ha skorna på lillebrors dop. Sen kan han smutsa ner och leka bäst han vill!



Olof är seeg på mornarna nuförtiden. Det är lite roligt att se. Och när han väl vaknar så vill han gärna dra täcket över huvudet och låtsassnarka vidare :) Olof var märkbart trött när vi kom hem efter dagis igår. Men det är ju inte så konstigt! Ett par utbrott på kvällen (bland annat om städning och tandborstning) så fick vi en mysig nattning. Det var jag som tog nattningen, och Olof ville sitta i mitt knä och luta sig mot magen och prata om dagen. Det är såna stunder man för alltid kommer minnas ju! Plus att det känns såklart bäst att avsluta dagen med mys och kärlek, speciellt om man har skällt mycket på honom tidigare under kvällen. Sen somnade han snabbt, klev bara upp ur sängen och tassade ut till oss i soffan en gång. Vid tolv-tiden inatt kom han in till oss, men där var vi bestämda och gick in med honom till egen säng igen. Liite lite protester, men han somnade snabbt om. Det går inte för mig och Marcus att sova gott en hel natt med Olof emellen oss. Olof ligger nämligen knappast stilla!!

Yrvaken och rufsig i håret!





Har haft en bra dag annars. Efter jag lämnat Olof på dagis, traskade jag ner till byn och gjorde några ärenden. Men det gick saaakta idag. Inte för att jag hade väldigt ont, (vilket jag iofs har!) utan bara för att kroppen inte ville röra sig snabbare! Men det var rätt skönt ändå med den promenaden. När jag kom hem dammade jag över och dammsugade huset. Skönt att få det gjort. Sen satte jag mig i soffan och åt en stor tallrik glass och kollade på Glee! Och sen då? Ja, sov lite drygt en timme, ett par mackor på det och nu en stund vid datorn. Slappedag :)

Ikväll blir det hemmagjord pizza. Vi åt det väldigt mycket förra sommaren och hösten, sen la vi det på is för man blir ju ibland trött även på favoriterna. (förutom tacos!) Men det ska vi alltså äta idag. Har köpt hem rökt skinka, salami, mozarella och faktiskt för första gången färdig pizza-botten. Alla säger att den är kanon, och det ska bli skönt att slippa kladdet med att göra egen deg :)

Snart iväg och hämta pågen. Pågen som kommer avsky att gå hem idag med. Olof tycker det är så jobbigt när det blåser och skäller på blåsten och gråter och är eländigt ledsen helt enkelt. Jag försöker att vända och vrida på vagnen så gott det går så han ska slippa få vinden i ansiktet iallafall, men inte så lätt alltid!!

Helgen bjuder på familjemys. Blir bjudna på grillat hos mormor och morfar imorgon, det ska bli så gott! Grillat smakar nästan alltid godast hemma hos mor och far! Sen får vi se vad som händer. Ett besök på BB kanske??? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0