Glad påsk?

Nja, vi har väl inte direkt firat nån påsk i år. Än! Idag är det påskafton, och enligt tradition borde vi äta ägg och sill, men eftersom vi har en liten nyfödd valde vi att stanna hemma. Det var meningen att Olof skulle hänga med, men eftersom det lurat lite magsjuka hos syrran och hennes familj, valde vi att behålla honom hemma! Imorgon ska vi dock hem till mina föräldrar och äta lite påskmat i all stillsamhet :)

Vad har vi gjort idag då? Maken och äldsta (!) sonen var iväg och köpte en sandlåda! Något som vi funderat länge och väl på. Är det något som kommer användas, hur kul tycker Olof egentligen det är att gräva i sanden osv.. men efter de senaste dagarnas rapport om vad Olof hittat på hos mormor, och vad jag har sett på dagis, förstod vi att det inte skulle bli en onödig investering. Givetvis fick Olof hjälpa till att skruva :)





Vad gjorde lillebror under tiden då?











Behöver jag skriva hur roligt Olof hade... :)

Sen blev det middag, korv med potatismos, så långt från påskmat man kan komma, inte sant? Vi satt ute och åt och njöt av försommaren i vår härliga trädgård. Efter middagen blev det en kort kort promenad. Premiärkörde syskonvagnen. Olof satt så försiktigt och höll i sig nästan hela tiden, var ju klart ovant. Då och då tittade han ner och försäkrade sig om att Sixten låg kvar. Klappade honom lite lätt på kinden då och då. Sixten låg och tittade stort omkring sig hela tiden.



Olof sjöng för Sixten när han började bli lite kinkig. Mitt mammahjärta slog många extraslag:



Har varit en härlig lördag, och jag och Marcus är så glada och lyckliga över vår lilla familj!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Härliga, härliga bilder!

2011-04-24 @ 10:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0