Hello Africa

Jag sitter här totalt slut i kropp och knopp! Det blev rätt många timmar som vi var iväg idag. Vi körde till Bunkeflostrand i förmiddags, makens briljanta idé att vi skulle besöka Safariparken, eller Afrikaparken eller vad den nu kallas :) Vi hörde talas om den genom dagis, barnen ska på utflykt dit i maj. Det låg lite dolt, mellan en idrottsplats och villaområde! Men vi hittade dit, och det var en stor hit!

Allra första djuret vi såg var krokodilen. Olof klamrade sig fast vid Marcus hals ett par sekunder innan han vågade sig fram :)







Sköldpaddan fick sig ett par grässtrå till lunch



Tillochmed lyktstolparna hade djungeltema!



En stor elefant:





Och liten elefant!





Och nu är det dags att smyga i djungeln! Olof har en alldeles egen stil :)




Giraff



Kobra



En väldigt lyckad förmiddag i Safariparken!

Efter det blev en tur hem till mormor där vi bjöds på frallor och gott pålägg. Moster Thérese och kusin Samuel kom också dit, och Olof var noga med att inkludera Samuel i leken :) Han tog honom i handen och drog iväg! Och något som var väldigt roande, överraskande och bedårande, var att Olof minsann visade sångtalanger! :) Haha, tidigare har han ju mest pratsjungit lilla snigel akta dig osv. Men han kan ju för sjutton hel texten till Blinka lilla stjärna, sjungandes! Och något som var ännu mer gulligt var att när vi skulle skämtsjunga som Prusiluskan, dvs lite i falsett, då börjar Olof också sjunga med ljus pipig röst! Åh, vi skrattade ju så vi grät! Det var fantastiskt. Sen höll Olof konsert med sin mormor, hade tillochmed leksaksmikrofoner och uppträdde i köket :)

På vägen hem sen, körde vi inom Maxi och handlade lite middagsmat. Vi var noll inspirerade, kände inte för nån snabbmat som Staffanstorp hade att erbjuda, så till slut sa vi bara, jag handlar vad jag vill ha och Marcus handlar vad han vill ha. Marcus köpte lite rökt lax och makrill, jag tog grillad kyckling med potatissallad. Smaskens! Och Olof åt lite av varje :)

Nu ligger pojkarna i soffan och kollar fotboll, och jag ska nog lägga mig lite i sängen och slöläsa lite Vi föräldrar eller nåt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0