Jakten på


nya middagsrätter:

Kycklinggratäng med dijonsenap och basilika stod på dagens meny. Det var superenkelt att laga, tog inte alls lång tid och smakade rätt smarrigt. Även om jag inte nån större fan av varken dijon eller tomat, så var det ändå gott!

Skjuts in i ugnen!



Klart att äta, serverad med tagliatelle och broccoli.



Maten uppskattades av både make och son! Recept hittar ni här:
http://www.tasteline.com/Recept/LCHF__Kycklinggratang_med_dijonsenap_och_basilika

jag använde dock endast knappt 2 msk dijon istället för 3 msk. Och 2,5dl milda mat 4% istället för 2dl vispgrädde. Och 5dl creme fraiche istället för 2dl som det stod i receptet. Man vill ju ha mycket sås :) Dessutom fick jag inte tag på färsk basilika, så jag körde på fryst istället. Fungerade utmärkt!

Kommentarer
Postat av: Therése

Det både lät och såg gott ut så jag tar gärna receptet!

2011-04-28 @ 22:07:19
URL: http://familjenengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0