Lilla sjuklingen

Olof har blivit sjuk, stackaren. Feber. Det började när han vaknade efter att ha sovit middag hemma hos mormor igår. Var lite ledsen, ville bara sitta i knäet och inte göra något alls. Sen höjdes humöret en aning, men sen kom febern framåt kvällen. Inatt, eller rättare sagt i morse vid fyra-tiden kom han intassandes till oss och la sig. Han var så varm! Men inte ett ljud gav han ifrån sig. Jag frågade om han ville ha vatten, taaaaack svarade han då och gav mig nappen. Han slukade en flaska och sen tog jag tempen på honom, 39.9grader. Inte konstigt att han var varm! Lite mer vatten på det, sen låg vi vakna till halv sex ungefär. Då somnade Olof och började snarka så in i bombens mycket. "Nu vet du hur jag har det", sa Marcus i morse :)

Under förmiddagen idag har Olof varit lung och gosig mestadels av tiden, lite svår att underhålla bara. Just nu ligger han i soffan och tittar på Pippi. Hoppas han sover lite, har en temp på 38.7 nu. Så lite yoggi och en alvedon och lite pärondricka fick jag i honom. En tupplur på det gör nog susen!

Här är några bilder på Olof på väg till mormor i lördags. Före sjukdom alltså :)







Imorgon kommer en tekniker från Telia hit och ska undersöka what the h*ll is fel med tekniken här hemma. Har ju varit utan både telefon och tv sen i torsdags. Internet fungerar, dock otroligt långsamt... Telefonen klarar man ju sig utan, har ju mobilen. Men tv är det banne mig tradigt utan! Hoppas han hittar problemet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0