Lille sötisen

Ja, Olof är allt bra ynklig. Natten gick bra. Han sov bredvid mig, Marcus tog gästsängen så han skulle orka upp och jobba idag. Olof sov i princip hela natten lång, och då tänker väl ni att jag också sov. Men NEJ! Olof snarkar ju som tolv vuxna karlar! Haha, och dessutom ska han ju, trots en helt tom dubbelsäng, ligga kloss intill sin mamma. Jag som redan är så sjukt varm typ alltid, fick nu en liten febrig påg som svettas floder i normala fall. Nice :) Så jag är liite seg idag. Och Olof är fortsatt dålig. Ingen hög feber idag, har stigit över 38.2 enligt termometern, men han känns varmare! Och han ser och verkar sjukare än så. Jag har kokt ägg till honom enligt önskemål, åt en pyttetugga. Gjorde makaroner med köttbullar enligt önskemål med massa ketchup såklart, åt kanske fem-sex makaroner och doppade gaffelspetsen i ketchupen ett par gånger.. sen var han "mätt i magen". Inte så lätt.

Nu ligger Olof i sin säng och sover. Det är skönt, man kan faktiskt prata med Olof och förklara att han kommer må mycket bättre om han vilar och sover en stund. För Olof inser ju faktiskt själv att han är sjuk. Och så ville han ha "medicin i gumpen", som han själv uttryckte innan vi gick in och la oss :)

Nu har vi iallafall tv och telefon och full-speed internet igen!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Mormor saknar sitt hjärtegryn!



Puss

2011-04-06 @ 13:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0