Mmmm

Varje gång man bjuds på en puss eller en kram, även när hans nallar får kramar, så låter Olof så njutningsfullt med ett rungande Mmmmmm. Haha, gosigt va? Och snål med pussar och kramar är han verkligen inte!

Olof har fått dille på att leta fåglar så fort vi är ute. Han spanar upp mot träden och säger "Hoho fåglarna?"! Det måste ju vara förvirrande att höra fågelkvitter, men inte se några fåglar. Mycket konfunderad var han över dimman i morse också. Men jag sa att det varit kallt inatt, och att solen snart skulle komma fram. Så det var en del "Hoho solen?" också :)

Idag är det 25månader sedan Olof kom till världen. Tänk om lillebror också ville joina oss snart! På dagarna när Olof är på dagis, går jag mest och är less på att vänta, speciellt när foglossninge känns som den gör. Men så fort jag hämtat hem min son och vi sitter och ritar tillsammans, eller han kryper upp i min famn och läser en bok eller ser på Musse, känns det så förbaskat overkligt att det ska komma ett barn till till vår familj.

Skillnaden att bli tvåbarnsmamma från att "bara" ha ett barn, måste kännas enorm! Tankarna som mest snurrar runt är ju, hur ska man göra för att Olof inte ska känna sig bortglömd. De första veckorna är jag inte det minsta orolig för det, då är ju Marcus hemma och nästa vecka har ju Olofs mormor påsklov. Men sen.. sen när jag ska vara hemma själv med båda barnen och lillen kanske vill ammas varje timme, tänk om Olof vänder sig helt emot sin mamma då!!! Man vill ju räcka till. Kanske inte värt att grubbla för mycket över. Varje familj hittar sitt sätt, och det kommer vi också att göra!

Imorgon är det dags! Åh, tänk om det vore så enkelt :) Men imorgon är det den 16april, dvs beräknad förlossning. Om jag känner något? Vad tror ni..

Olof på BB, 1dag gammal:



Vi var inte så förberedda att vi tagit med en egen lite gullig filt till Olof, han fick ligga i en handduk från sjukhuset :) Haha, men denna gången är det nerpackat lilla pandafilten till lillebror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0