Så härligt!

En sån här go helg som vi haft det, gör en verkligen gott :)

Igår var vi hos mamma och pappa och blev bjudna på grillad kycklingfilé som var fylld med mozarella och ruccula, inlindad i parmaskinka. Klyftisar, bea, sallad och kall sås till det. Det var som att komma till himlen :) Och så Christines goda vaniljbullar till fikat efteråt. Vi pratade en hel del om lillebror i magen såklart, fick lite historier från mammas förlossningar med oss och ja det var allmänt supermysigt och trevligt. Olof var ju såklart på strålande humör (dock stundtals strålande trotshumör, fast inte alls såna gråtutbrott som han får hemma).

Från Olof hör man mycket "nej sluta", "jag kan inte", "jag vill inte" osv osv. En klassiker: "Olof vill du ostmacka till frukost?", "JAAA!". Man brer en macka, dukar fram och Olof börjar störtgråta och säger "nej jag vill inteee!!". Mm, lätt att förstå :)

Än så länge idag har han inte trotsat nåt alls! Men det är nog för att vi hållt igång nästan hela dagen :) Vi körde hemifrån redan kvart över nio, styrde bilen på Skryllegården i Dalby. Gick lite på promenadstråket i "skogen", lyssnade på fåglarna och petade med kvistar i marken.







Sen blev det lite lek på lekplatsen med rutschkana och rita i sanden med pinnar. Och så besteg Olof ett berg med sin pappa. Under tiden satt jag på en bänk i solen och latade mig :)









Väl hemma somnade Olof som en stock i sängen och sov i två timmar. Vilade även jag. Det spelar ingen roll om jag låter bli att vila på dagen, kan ändå inte sova på natten. Alltså blir mina tupplurer mitt på dagen ännu viktigare! Inatt drömde jag TRE gånger att vattnet gick, så då var jag ju tvungen att gå upp och kolla så det inte rann nåt när jag ställde mig upp :) Sen är det myycket tankar om förlossningen också som håller mig vaken. Hade molande mens-liknande smärtor större delen av natten, och det han man ju läst (och jag vill minnas att jag hade det sist också) kan vara ett tecken på att förlossningen är nära. Fast det behöver jag ju inga menssmärtor för att veta :) Tycker inte om att inte veta när det ska sätta igång bara!!

Vi var ute och njöt öite av eftermiddagssolen i trädgården också. Marcus och Olof grävde efter mask, och Marcus hade lite biologilektion med sin son om vad maskar äter osv.

Sen gjorde Marcus supersmarriga pannkakor som bara han kan. Jag lagar gärna maten här hemma, älskar att handla hem och stå och hacka och förbereda och laga middag. Men när det kommer till pannkakor (och köttfärssås) lämnar jag mer än gärna över till maken. Smaskigt blev det iallafall med lite glass och sylt.

När Olof ätit upp säger han "gå ut leka". Sagt och gjort. Fast vi förklarade för honom att eftersom mamma och pappa fortfarande åt, fick han gå ut själv. Inga problem! Så hör vi honom där ute ropa efter masken, peta lite med spaden i jorden och håller fram ett löv :) Urgulligt!



Det är ju just av sådana här anledningar vi köpte hus! Det är bara att öppna terassdörren och släppa ut ungarna! Wonderful!

PS. Sex dagar till BF!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Så underbart!

2011-04-10 @ 18:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0