Vår sötnöt

Vår bubbla är underbar att befinna sig i just nu, och jag kan säga att vi mår superbra allihopa. Inatt sov jag väldigt gott i två omgångar på tre timmar, det var välbehövligt! Lille gossen har ätit mycket under nätterna, och därimellan tar Marcus honom så jag får sova. Den här första tiden när pappan får vara hemma är så viktig för alla parter. Och iom påsken, så blir Marcus pappaledighet ännu lite längre ju!

Olof har fortsatt sovit hos mormor, men ikväll får vi hem honom. Vi var hemma och umgicks med dom ett par timmar igår. Olof var precis lika mild och omtänksam och nyfiken på lillebror som vid första mötet. Vill gärna kramas och pussas och klappa på kinden. Men när han inser att Sixten inte kan titta på Musse med honom, eller bygga pussel, ja då struntar Olof i oss och knallar iväg eller försvinner in i Musses Klubbhus-världen :) Och på ett vis är det skönt, hans liv ska ju inte behövas förändras så drastiskt bara för att ett litet knytte kommit till världen.

Och som Olof har utvecklats bara dessa få dagar han bott hos mormor! Språket, fantasin, och givetvis är han ju plötsligt vääldigt stor om man jämför med lillebror :) (oundviktligt) Olof pratar non-stop, ger nog morbror Johan sår i öronen där hemma :)

Idag ska Olof följa med mormor, morfar och Johan till Kåseberga. Tradition sedan vi var pyttesmå, varje långfredag har vi kört till Kåseberga och Ales stenar. I år stannar vi dock hemma :) Men Olof ska ju få komma iväg! Undrar bara vad han kommer tycka om blåsten där nere, hihi!

I eftermiddag kommer dom hit allihopa och grillar korv, sen är det dags för Marcus och mig att hitta vardagen som tvåbarnsföräldrar.

Snart skickar jag iväg maken till affären, har skrivit en detaljerad inköpslista så han kommer hem med rätt saker :) Viktigt sånt ju! Jag och Sixten ska mysa och gosa och ha det najs under tiden. Får se om man orkar med en kort promenad, annars tar jag ut en stol i trädgården. Måste ju ändå passa på att njuta lite av solen och värmen också, även om jag är nöjd med att ligga på sängen med Sixten bredvid och pussa på honom!





Nu har Sixten sovit i fyra timmar i sträck! Dags att väcka honom och ge lite food :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Känner mig trött i knopp och kropp efter en hel dag i friska luften. Samtidigt är det tomt hemma hos oss på Reginavägen idag...Man vänjer sig fort vid en nonstoppratande tvååring! Vad han är rolig, Olof, ingen får mig att skratta som han. Sixten är helt bedårande det lilla livet. Jag är lyckligt lottad med dessa två hjärtegryn!



Pussar från mormor

2011-04-22 @ 19:54:19
Postat av: Farmor Agneta

Längtar till er. Kram Farmor

2011-04-23 @ 08:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0