Dagen


 hittills har varit bra! Lämningen på dagis gick jättebra. Olof rusade in även idag. Gömde sig under ett bord när jag ville kramas och säga hejdå! Sen gick vi en sväng, Sixten tupplurade en halvtimme i vagnen. Litet ärende på apoteket, en snabbis på ICA som hade billig färs, och sen hem. Men oj vad det regnade hela plötsligt! Ajja, lite vatten dör man inte av. Men inte blir man så glad heller! :)

Jag gjorde potatispuré till Sixten idag. Inte lika populärt som gröt, kan jag säga! Lite spott och fräs blev det. Men det är bara att fortsätta. Torsdag och fredag blir det också potatis. Tradig mat, jag vet. Men måste ju se så att han inte visar några allergier innan jag fortsätter. Nästa vecka blir det morot och majs. Det älskade Olof iallafall!

Har tvättat lite och även kört runt med dammsugaren. Sixten sover sedan en timme ute i vagnen. Ska strax ge mig av och gå lite längre innan Olof ska hämtas hem!

Känner att detta kommer bli en härlig höst! Har hittat bra rutiner. Rutiner som givetvis kommer ändras med tiden då Sixten blir äldre. Men det här kommer funka skitbra. De timmarna som Olof är på dagis tre dagar i veckan, är perfekta för mig att få egentid med Sixten, samt förbereda middag och annat när han sover. Sen när Olof kommer hem, kan vi bara umgås ju.

grejt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0