Den perfekta dagen


Ja, hur den ser ut är det svårt att säga. Men jag kan säga som så att denna dagen varit kanon!

Klockan ringde klockan sju i morse. Upp gick jag och väckte Olof, som var på strålande humör direkt. Han låg och mornade sig i sängen medan jag gjorde vid mig inne i badrummet. Sen fixade jag frukost till oss, Olof kollade på film i soffan och jag läste tidningen. Vid halv-åtta väckte jag Sixten, som också han var på strålande humör! Jamen ni hör ju själva.. dagen kunde inte börjat bättre!

Olof började som sagt dagis idag. Efter lämning gick jag en timmeslång promenad. Hemma i huset blev det lite mys med Sixten. Vid tolv-tiden somnade han i vagnen. Då förberedde jag lite middag, åt ett par rostade mackor med skinka till lunch. 40minuter innan Olof skulle hämtas, gav jag mig av hemifrån igen. Gick en rejäl omväg till dagis. Sixten sov hela tiden.

Klockan två klev jag in på dagis för att hämta hem en Olof som inte ville gå hem! Han hade så roligt ju. Och hade haft det jättebra hela dagen.

Väl hemma vankades det syltsmörgås och äpple till pågen. När sista tuggan svaldes vaknade Sixten så lägligt. Han hade då sovit i tre timmar! Sen följde amning, pusslande, lek med tågbana, sjutusen gångers upprepande svar till Olof "pappa kommer snart", och middagslagande.

Under middagen somnade Sixten i sin pappas knä, bars ut i vagnen och sov i 45 minuter. Under tiden var vi alla ute i trädgården och pulade. Klippte gräs, grävde upp rabatter osv. Olofs händer var täckta med jord och lera. (ett smutsigt barn är ett glatt barn). In i badet, välling i soffan, godnatt godnatt.

Mys och härligt i soffan med Sixten innan han somnade vid halv tio. Ett avsnitt Greys anatomy i soffan, ett ganska onödigt detaljerat blogginlägg om hur min dag varit. Och godnatt!

Perfekt dag!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskar detaljerade inlägg, du glömde dock berätta om hur många steg du gått, tycker gott du kan skryta:)

2011-08-16 @ 22:40:06
Postat av: Therése

Låter som en perfekt dag!

2011-08-17 @ 09:09:51
URL: http://familjenengman.blogg.se/
Postat av: Anna

12 200 :)

2011-08-17 @ 10:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0