Ensamtid


Båda barnen sover middag nu. Jag har precis ätit lunch framför datorn. Idag blev det en tallrik med havregrynsgröt och mjölk, samt två falu-knäcke med ost. Smaskens! Havregrynsgröt är en sån grej som låter tradigt, men det är faktiskt gott! (man får ju pimpa det med lite socker!) Och alla säger att man håller sig mätt så himla länge på det. Nja, det sista kan jag faktiskt inte hålla med om. Jag har provat att äta det till frukost nån gång, blir hungrig efter en timme! Nu får vi se hur snabbt jag blir hungrig denna gången.

Till middag idag ska jag laga kycklingkebab! Har ju gjort det en gång tidigare, och det var så sjukt smaskens. Repris på det alltså. Detta recept är verkligen inget 30-minuters. Först ska kycklingen stå i ugn i en timme. Sen ska den svalnam, skäras upp i lämpliga kebab-bitar, och sen puttra på stekjärnet. Men det är det värt!

Nu ska jag läsa lite bloggar, och sen väntar en maskin tvätt som ska hängas ut i trädgården!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0