Genvägar i köket


Det är väl tillåtet? Jo det tycker jag. Ibland så. Visst är det väl godast att göra sina egna såser och liknande, men jag håller ju på att samla på mig snabba vardagsrecept. Och då är ju genvägar välkomna.

Speciellt fisk behöver jag lära mig att variera lite mer. Kan inte bara alltid panera torsk ju :) Och man ska ju äta fisk varje vecka, gärna flera gånger. (fast det låter lite tokigt enligt mig.. EN gång räcker mer än väl..) Och Olof älskar ju fisk. Även när det inte blir gott, haha!

Igår åt vi följande: Fisk- och skaldjurspanna

Genväg:



Recept:

Häll grädden och smaksättningen i en panna, låt det koka upp.
Tillsätt 400gr tärnad torsk och låt det puttra ett par minuter så fisken blir tillagad.
Häll i 100gr räkor precis innan servering.
Ät tillsammans med kokt ris och broccoli.

Betyg? Ganska gott. Fast även om receptet sa att det var till 4 personer, så tyckte jag det var lite snålt med sås. (Som vanligt..) Så jag hällde i lite extra Milda mat4%. Därmed behövdes det mer kryddor, jag använde Citronpeppar och Aromat. Detta blev en lagom middag till mig, Marcus, Olof och en matlåda till Olof ner i frysen. Så visst, 4 personer. Fast dock 2vuxna och 2barn. 400gram torsk är inte så mycket.

Jag tyckte det var gott. Marcus betyg blev nog sådär. Och Olof då? Han åt så det stod härliga till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0