Ja hösten fortsätter


Idag hade Sixten mössa och hoodie! Han som levt i endast kortärmad body de senaste månaderna, har nu plötsligt byxor och strumpor på sig inomhus! Inte klokt! Och på nätterna har han också haft minimalt på sig, för han är alltid alltid varm och nästan lite svettig, speciellt när han sover. Men de senaste nätterna har han vaknat så kall om armar och ben. Filten sparkar han såklart av sig! Men nu ska syrran leta upp lite pyjamaser med både långa ärmar och ben. Sixten lille ska ju inte ligga och frysa!






Jag är så glad att jag tog fram dessa byxorna idag. När han fick dom i present av faster Malin m familj var de lite stora. Sen har han ju som sagt gått byxlös. Och nu satt de som en smäck! Ska använda byxorna så mycket det bara går tills han växer ur dom! :)





Och regnar.. ja det gör det. Och det har gjort nonstop hela dagen. Men på med regnkläder, så går det väl det med!





Nu har Olof åkt hem till sin mormor. Eller, mormor kom hit, fikade och tog sedan Olof med sig på bussen till Malmö :) Han ska sova där inatt. Sista sommarlovsveckan för både Olof och mormor ju!

Sixten sover och jag har precis grejat lite i vardagsrummet och lagt nya mattan på plats. Vi har en ganska dum soffa på ett sätt. Den är alldeles för låg för att komma under med dammsugaren. Och tung är den också. Hur ofta tror ni där dammsugas under? Just det. NEVER! Men så idag när jag ändå skulle bort med den gamla mattan och bodet, så drog jag fram soffan också. Oj oj oj oj... Men NU är där rent iallafall :) Och mattan blev väldigt fin. Grön :)

Till middag idag blir det raggmunk och stekt fläsk. Nja, inte den bästa bantarmaten. Inte den sistnämnda delen iallafall. Men mannen älskar det så.. Vad gör man inte :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, vad gör man inte för sin man:)

2011-08-11 @ 23:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0