Jippy dagis!


Min son var sprudlande glad i morse. Hela promenaden bort till dagis sjöng och pratade han om att han skulle till dagis och leka med alla barnen. När vi kom dit, sprang han in på avdelningen. Säga hejdå till mamma och lillebror fanns liksom inte i hans värld :) Det var härligt att se. Jag hade en liten nervös klump i magen i morse nämligen. Det är så svårt att veta. När vi lämnade honom efter att Sixten var nyfödd, var han lite ledsen nämligen. Men som sagt, bara glädje hos Olof denna morgon!

Jag och Sixten gick därefter på en ungefär timmeslång promenad. Då sov han så sött ungefär halva den tiden. Sprang på en kollega också som besökte metropolen Staffanstorp för att handla! Det var trevligt att snacka lite med henne! Sen har jag och Sixten bara myst här hemma. Kollat lite tv, legat på golvet och skrattat åt varandra och ätit gröt har han också gjort! Lika gott idag!

Förberett middagen också, skalat potatis närmare bestämt. Blir kyckling med klyftisar idag tänkte jag. Skalade även två potatisar som jag ska koka till Sixten sen också. Göra lite smarrig potatispuré till lillkillen. Potatispuré måste vara det mest menlösa som finns egentligen.. Undrar om man "måste" ge det, eller om jag ska gå direkt på lite smarrigare saker som morot eller majs. Nåja, nu är de skalade iallafall :)

Och kolla så fint det är på Olofs rum! En enkel hylla att förvara hans böcker och pussel på!



Nu blir det lite menlös surfing här en halvtimme eller nåt. Sen går jag hemifrån lite tidigare än nödvändigt, så blir det ytterligare en rask promenad innan Olof ska hämtas hem! Jag gissar på att det kommer bli sådär svårt att få hem honom :) Spännande och höra hur han haft det idag!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Även menlös surfning kan vara meningsfullt ibland:) Blev verkligen jättefint på Olofs rum, ordning och reda!

2011-08-16 @ 16:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0