Kalsongpojken


Så, nu har vi introducerat kalsongerna för Olof. En timme ungefär var han blöjlös och sprang runt med sina små kalsonger. Om och om igen förklarade vi ju för honom vad som gällde, och vi satt en stund på pottan innan och så. Just då behövde han inte kissa helt enkelt, för kalsongerna var så torra så torra. Och vi frågade honom titt som tätt om han behövde kissa. Vilket han ju inte behövde :) men jag är inte så säker på att han skulle känna om han faktiskt skulle behöva kissa. Jag räknar med många nerkissade kalsonger framöver :) Och hoppas på fint väder så vi kan vara ute i trädgården, haha :)







Imorgon är det sista dagen på Marcus semester. På måndag börjar allvaret! Vardagen ska så smått infinna sig igen. jag får hitta mina egna rutiner med pågarna. Olof har dock sommarlov en vecka till. Men redan i mitten av veckan tänkte jag börja ställa klockan på sju, så vi kommer in i tiderna. Olof är morgontrött när han inte får vakna av sig själv :) Och så måste vi börja få honom i säng tidigare för att få upp honom tidigare på morgnarna. Enkel matematik helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ordet sommarlov har innebörden av att vara lååångt, men tyvärr så vara inget för evigt!

2011-08-07 @ 10:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0