Minisemester!


Lite glest bland uppdateringarna här, jag vet!

Vi har idag kommit hem efter att ha varit i Olofström i tre dagar och hälsat på pågarnas farmor och farfar. Stort kalas var det i torsdags, då både pågarnas farmor, faster och pappas mormor fyllde år. Smidigt att träffa alla på en gång :) Olof lekte med sina kusiner och hade jätteskoj. Sixten smajlade upp sig så fort någon log mot honom. Världens goaste bebis!

I fredags på förmiddagen var vi på en stor lekplats. Dit kom även lilla Nouva med föräldrarna. Olof älskade rutschkanan! Har några bilder här.

Olof med sin farmor:





När pojkarna sen sov middag, åkte jag och svärmor Agneta till en antikaffär i Olofström. Mitt första besök i en antikaffär! Och det var jätteroligt att gå runt och kolla på allt. Mycket minnen väcktes till liv när jag tittade på olika krus, vaser och porslin i 70- och 80-talsstil. "Åh, den påminner mig om farfar", "Åh såna tallrikar hade mormor", osv osv... Det var mysigt. Jag åkte därifrån med ett set om fyra skålar i olika storlekar, plus ytterligare en skål. Precis vad jag var ute efter :)

I förmiddags, innan vi körde hem, var vi på loppmarknad. Pensionärerna var hemska! Det var tramp på fötter, armbågar i sidorna och bufflande hit och dit. Men visst, de var rutinerade. Först till kvarn är det ju.. Köpte ytterligare två skålar, och åtta djupa tallrikar i gammal stil med blommor. Också lite mormor-stil där :) Ska ta bilder på allt lite senare och lägga ut!

Till lunch fick vi pannkakor :) Det var smaskens. Man blir aldrig för gammal för pannkakor! Olof älskar det dessutom, och klämde fyra stycken i raskt tempo. Och med hemmalagad jordgubbssylt dessutom. Mums!



Nöjd kille :)



Det var ett jättetrevligt och mysigt besök hos svärisarna! Fick med lite potatis och en papperskasse full med rabarber också! Ska skära ner rabarbern i mindre bitar, och lägga i frysen till framtida smulpajer och krämer!


Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Det är så roligt när ni är hemma. Kul att få rå om er och skämma bort er lite:) Kul Anna när vi två gör lite ihop:) Just nu koker jag lite lingonsylt, försöker tömma lite i frysen:) Kram på er.

2011-08-07 @ 09:56:45
Postat av: Faster Elin.

Det är så roligt när ni kommer! Hälsa Olof att vi leker mera i tvättstugan (lekstugan) nästa gång ;D kram!!

2011-08-07 @ 13:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0