Nya smaker för oss alla


Till lunch idag fick Sixten Majs- och potatispuré. Och det var no problems. Han åt och åt tills han inte fick mer :)



Till lunch till oss stora blev det Fattiga riddare! Första gången jag lagar denna delikatess. Och det var jättegott! Perfekt om man har gammalt bröd. Fast nu hade vi inget gammalt bröd hemma, så det fick blir färsk istället :) Och det funkade alldeles utmärkt. Gjorde en smet på ägg, mjöl och mjölk. La brödskivorna i blöt, stekte på järnet. På med lite socker och kanel och ät med sylt! Olof åt mer än vad hans pappa kan jag säga...

Tyvärr blev det inga bilder på det goda, vi var så hungriga att det han ta slut innan jag kom på att detta skulle ju dokumenterats! Får bli nästa gång :)

Om en timme eller så, packar jag in mig själv och båda pågarna i bilen och kör till Malmö. Här hemma vankas det fotboll, och det ska Marcus få avnjuta i stilla ro. Vi kör hem till mamma och får kålpudding!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0