Pust!


Jag är så sjukt otränad! Ja, jag slår nog de flesta rekord.

När jag och Sixten kom hem från dagislämning och förmiddagspromenad, var jag så klibbig av den äckliga, kvava värmen ute. Så då tänkte jag, varför inte passa på att bli lite svettig nu när jag ändå är så ofräsh? Jag satte i Paolo Robertos träningsdvd. Finns 15-minuter långa pass där. Ett med styrka och ett förbränning. Och eftersom vi har hårt stengolv i vardagsrummet, så kände jag inte för att lägga mig ner där och köra situps och liknande. Hopp och skutt och förbränning fick det bli. 15minuter.. det är väl ingen match liksom. Gör man ju på ett kick.

JOMEN TJENA... Efter tre minuter flåsade och svettades jag. Brösten hoppade runt, magen dallrade i takt med musiken. allt bara hängde och slängde. Tillochmed fettet på axlarna tycktes röra på sig. På måndag är det tänkt att jag ska på terminsstarten på Friskis och svettis. Och jag är en sån person som givetvis tror att ALLA kollar på mig när man tränar i grupp. Och ALLA kommer tänkte HAHAHAHAHA när dom kollar på mig. Tjock, svettig efter två minuter och smidig som ett kylskåp. Kanske skulle tillverka en skylt där det står "precis fött barn, inte tränat på två år" etc..

Vad Sixten gjorde under tiden? Ja, han ville inte vara sämre han inte. Han låg och tränade magläge bredvid mig. Han höll ut längre än morsan, kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hopp och skutt...träning ger färdighet!

2011-08-25 @ 20:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0