Snart till bvc


Olof är på dagis har det roligt. Sixten tar sig en liten tupplur. Jag läser lite bloggar :) Chill förmiddag, inte sant?

Igårkväll hade jag och maken myggjakt i huset. Usch, dessa myggor! Vi har hur många som helst här. Är vi i Norrland eller?? Jag är alltid lite varm på kvällarna, har gärna dörren öppen ut mot trädgården. Hade inte en tanke (korkat kanske..) på att myggen skulle lockas in av värme och ljus. När jag stängde dörren, satt det en svärm på taket över köksbordet. Urk! Och det är ju inte bara att smälla myggen hur som helst. Blodfläckarna som lämnas kvar är nämligen inte så trevligt. Så vi gjorde vårt bästa och försökte smälla mellan händerna istället. Dubbelt urk.. men vi lyckades faktiskt ha ihjäl alla. Eller, mannen tog väl de flesta. Han var grym!

Myggen gillar verkligen mig denna sommaren. Har massa myggbett på benen, ett par på armarna och ett vid ena ögonbrynet! Även Sixten har fått några små i pannan.

Nåja. Snart ska jag försöka fylla på med lite mat i Sixten. Det brukar inte alltid vara så lätt. Han vill oftast bara äta när han är hungrig, inte i förebyggande syfte som jag tycker kan vara bra ibland! Vi ska vara på bvc klockan elva, dvs exakt den tiden då han brukar äta. Rutinmänniska som jag är, tycker jag ju genast att detta blir lite jobbigt :) Men det löser väl sig.

Vi ska ha mat-prat på bvc idag. Ska bli lite kul. Fast vi har ju redan börjat, och det har gått super. Kan dock vara kul att friska upp minnet lite ang hur stora portioner och så man ska ge sen när smakisarna satt sig lite.

Återkommer med uppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0