Sovmorgon?


Nja, en av tre här hemma tar sovmorgon idag. Ingen dagis idag ju, så jag behövde inte ställa klockan på sju. Men då bestämde sig Olof för att ropa på mig tio i sju istället! Jag var inte redo att stiga upp, så jag kröp ner under hans varma täcke och tvångsmös med honom en halvtimme. Eller tvångsmös ska jag inte skriva. För är det nån som frivilligt vill mysa nuförtiden, så är det faktiskt Olof! Han har blivit himla kramig de senaste dagarna. Och lilla mamman bara njuter och insuper så mycket Olof det bara går.

Men vem är det som tar sovmorgon då? Jomen Sixten såklart. Som sover fortfarande. Han verkar iallafall ha greppat det här med att slippa ställa klockan :)

Vad som händer idag vet jag inte riktigt. Det är ju riktigt grådassigt ute, tradigt! Vi får väl underhålla oss bäst det går här inne helt enkelt!

När Marcus kommer hem från jobb, hoppar vi genast in i bilen allihopa och kör till Malmö och äter tacos hos mamma! Inte så sugen på att ta bussen, med barnvagn och två barn, till Malmö idag nämligen. Malmöfestival ju! Och vi bor på landet. Vilket förmodligen innebär att bussarna kommer vara knökfulla in till stan idag! Jag har inga planer på att besöka festival alls i år. Skulle vara för en Texasburgare isåfall. Mmmm...

Såg dock i tidningen att Peter Jöback tillsammans med Cookies and Beans uppträder ikväll! Skulle varit nåt det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0