Ungersk kycklingpasta


En 30-minuters middag från Arla. Fast enligt recept skulle man ta färdiggrillad kyckling, men jag valde helt vanlig kycklingfilé och stekte den i bitar. Men mycket mer än en halvtimme tog det inte iallafall!

3st kycklingfiléer, stek med salt och svartpeppar.
Häll 2,5 dl matlagningsgrädde i en panna. (som vanligt så dubblade jag såsen. Använde milda mat 4%)
Vispa i 1dl ajvar. Koka upp. (dubbel mängd där med)
Tillsätt 2st pressade vitlöksklyftor.
I med kycklingen och rör om. Tillsätt mer krydda om så önskas.
Ät med pasta!

I receptet tyckte dom att man även skulle ha färsk timjan i, men det skippade jag.

Resultat? Gott! Nu har jag ju en man som är "allergisk" mot paprika. Och eftersom ajvar till 84% består av paprika, så gick ju inte denna maträtt hem hos honom. Men det visste jag när jag lagade den. Jag ville prova ändå! Jag tyckte det smakade riktigt gott, och Olof.. han åt och åt och åt. Bad om mer kött och sås flera gånger. Kul!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser väldigt gott ut!

2011-08-25 @ 22:43:08
Postat av: låter väldigt gott måste verkligen testa

2011-08-26 @ 05:20:42
Postat av: malin

var lite snabb i min kommentar här över

2011-08-26 @ 05:21:33
Postat av: Therése

Den ska jag laga nästa vecka! Måste ju bli snabbmat på måndag när jag hämtar Samuel klockan 17. Ris och tonfisksås är annars oxå bra snabbmat!

2011-08-26 @ 14:23:01
URL: http://familjenengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0