Det blir inte ljust idag


Det är ju tusan vad mörkt det är idag! Det blir liksom aldrig riktigt dagsljus där ute. Jag har lampor tända i varenda fönster. Lite grådassigt. Precis som jag känner mig. Har nån tradig förkylning som retas lite.

I eftermiddag kommer syrran hit och då tänker jag bjuda på härliga hamburgare. Till efterrätt kanske hon får smaka en eller två smörkolor :)

Ska strax hoppa i ytterkläderna och gå min lilla omväg på väg till dagis och hämta hem storebror. Känns förresten som om vi hade en liten breakthrough gällande Olof och pottan igårkväll. Det var tydligt att han behövde utföra ett och annat igår när vi kollade tv. Så jag frågade helt enkelt om han ville att mamma eller pappa skulle följa med honom till badrummet så han kunde sätta sig på potten. Mamma, svarade han. Bara sådär. Så då gick vi och satte oss. Eller satte honom.. Gick en stund. Det kommer inget, säger Olof. Jodå, tryck på en stund till, svarade jag. Hux flux så kom där nåt. "Så! Klar", ropar Olof och ställer sig upp. Jag fick bita mig i läppen för att inte hurra och tjoa. Tror inte det är det bästa, utan det gäller nog att få det till en No Big Deal när det gäller Olof.

Sen pratade vi om det innan han somnade. Jag påminde honom i morse om hur jättebra det gick att sitta och pottan igår. Och sa att det är väl skönt att slippa ha sånt i blöjan, osv osv. Olof höll med. Så nu gäller det att fortsätta. Köra en riktigt raid på jullovet när Marcus har lite ledigt. Så ska nog Olof också bli blöjfri. Nån gång!

Nu, ut i mörkret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0