Det var det


Nu har vi i dagarna tre ätit sill, ägghalvor, lax och skinkmackor så det räcker och blir över för flera år framöver. (eller nä, om elva månader är man där igen och längtar och trånar efter den där första skinkmackan...) Nåja. Just nu känner jag mig väldigt mätt på julmat. FÖRUTOM den lilla burken som står och väntar i kylskåpet, med ett innehåll som stavas RIS A LA MALTA!

Vi var hos barnens farmor och farfar över jul och gottade oss i svärmors goda revben och annat smarrigt. Full rulle på julafton med kusinbus och julklappar. Olof var så duktig och fin. Han väntade tålmodigt på sina julklappar, tackade tomten så ödmjukt och sprang och visade sin lilla mamma de små paketen han fick. Sen fick tomten även en kram. (själv förstår jag inte hur Olof, och även de andra barnen, vågade. Jag hade minsann inte kramat en vilt främmande man med luva och yvigt skägg..) Olof blev så glad över julklapparna. Av lillebror Sixten fick han minsann en helt ny Rorri-bil med lilla mekanikern Anna. Sixten blev också glad för sina paket. Eller, glad för de fina snörena och det prassliga omslagspappret mest kanske :)

Juldagen segade sig fram, och vi med den. Åt julmat, såklart. Mest bara umgicks vi :)

I förmiddags, efter en våffellunch hos pojkarnas gammelmormor och gammelmorfar, styrde vi hem bilen och oss med den hem till kära Staffanstorp. Skönt att komma hem. Och hemma var vi, i ungefär en och en halv timme. Sen packade vi in oss i bilen igen och körde till Malmö! Mormor-abstinens le grande!

Mer julmat, of course. OCH lite Aladdin-bitar och twist också. Och det må jag säga, det var grymt smarrigt med icke-hemmagjort julgodis som omväxling!

Nu väntar en veckas ledighet tillsammans, hela familjen. Har inte mycket inplanerat. Tänker tvätta fönster en dag iallafall :) Ska vara man- och barnledig också och gå på stan med mamma. Sen ska jag och mannen vara barn-lediga också och gå ut och äta och gå på bio, bara vi kan enas om en film så..

God fortsättning!!

Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Det var så roligt att ha er hemma och rå om er. Tyvärr så fick jag jobba i helgen, men vi fick ju en dag tillsammans:) Kram

2011-12-27 @ 12:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0