I mellandagarna


Nu blir det skriva av. Vågar jag lova. Eller vågar jag hoppas iallafall! I mellandagarna, då ska tangentbordet glöda. Ja, inte de mellandagarna ni tänker på som infaller mellan jul och nyår. Nej. Jag väljer att kalla de dagarna som infaller mellan min födelsedag (idag) och julafton (lördag). I dessa dagar tänker jag catch up med bloggen, lägga ut bilder på mitt perfekta kalas som var igår då hela min familj kom hit och åt så de nästan sprack (och ÄNDÅ är nedersta hyllan i kylen fortfarande ockuperad av burkar med diverse godsaker i..).

Jag vill ju skriva om alla fina presenter också som jag fick. Jag kan tex nämna hårfön, Glee-box, presentkort på Ecco (Mama need new shoes for work), SCHALEN, inneskor och raggsockar. Och ETT KILO juleskum. ETT KILO. Nån som är sugen på skumtomtar? Någon???!!??

Av mina underbara pojkar fick jag i morse ett fint paket innehållandes en fönster-puts-maskin. Yes, you heard me. Fönster-puts-maskin. Den är redan invigd, och den funkar :) Jag hatar hatar hatar att putsa fönster. Nog mest för att jag är kass kass kass på det. Men samtidigt så är det något jag kan sitta och stirra på och störa mig på nåt så enormt. Skitiga fönster. Eller "rena" fönster med linjer efter mitt tarvliga puts-försök. No more.

Min älskling gav mig ett presentkort på en hel del riksdaler som jag fick shoppa loss för i valfri butik. Klockren present. Nu kan jag ju köpa en löjligt dyr klänning eller tunika i nån fin liten affär. Och det ska jag!

Jag tänker lägga ut nån bild på min Olof nu. Min Olof. Som är så stor så stor, och ändå så liten så liten när han kryper upp bredvid mig när sagan läses på kvällen. Och som alltid säger "jag älskar dig också mamma". Min Olof som minsann är en gottegris i lagom mått mätt. Min Olof som denna veckan mer än gärna hjälpt mig hacka choklad, rosta nötter och rengöra slickepotten.





Vi ses i mellandagarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0