När det har varit tyst


Vi har varit bortresta över helgen, därav tystnad här! En tripp till Olofström och Marcus familj stod som resmål. Olofs kusin Hugo fyllde hela 4 år, och det firades såklart med kalas. Och Blixten McQueen-tårta! (Olof var så stolt över att han minsann fick ett av Blixtens däck på sin tårtbit!)

En bild på Olof, Sixten och deras kusiner som bor uppe i Blekinge. (nouva saknas, hon hade inte tålamod att sitta kvar när även jag fick fram kameran!) Födelsedagsbarnet Hugo sitter på hedersplatsen i mitten.



Olof älskar sina kusiner. Det är full fart hela tiden. Dock så märks det ganska tydligt att han inte är lika van vid, ja vi kan väl kalla det "vilda lekar", som hans kusiner Hugo och Calle är. Det blir lätt lite närkamp och vänskapliga brottningsmatcher. Då backar Olof direkt och blir, som Olof själv uttrycker det, rädd :)

I förmiddags ställde pojkarnas farmor till med pepparkaksbak. Och det blev Olof väldigt förtjust i. Han kan ju sitta länge länge och leka med lera, kavla och göra figurer. Inte sällan hittar man Olof själv sittandes på dagis och leka med lera. Då har alla övriga barn tröttnat för länge sen. Lite så blev det med pepparkaksbakandet också. Olof höll ut längst :)

Olof och Calle lyssnar noga när farmor visar hur man ska knåda degen och göra den varm









Kolla in Olofs min här :)



Helgen har varit jättemysig och trevlig. Jag och svärmor hann även med en kort runda nere i centrum för att kika in i några affärer. Jag köpte skor (äntligen!), och gick länge runt i en liten söt butik och fingrade på underskönt vackra kreationer. Koftor, tunikor och klänningar i massor. Och så med den service man inte hittar i storkedjorna. Jag köpte inget, men där vill jag definitivt strosa runt snart igen! Brukar inte gå runt och tänka "åhhhhh vad vacker" när jag kollar kläder på Lindex/H&M/Kappahl/wherever, men den lilla butiken var absolut ett undantag. (priserna var dock maffiga, 400 kr för den vackraste schal jag nånsin sett..)

Sixten var givetvis en solstråle 24 timmar om dygnet. (Ja även på natten. Bildbevis nedan) Han log så stort mot alla som ville komma fram och hälsa, höll sig vaken hela kalaset TROTS att han borde sovit den tiden, var solskensglad hela tiden.



Imorgon är det måndag, ny vecka. Inget speciellt kommer hända, förutom att jag ska njuta till 100 % av att vara hemma med mina underbara pojkar. Som jag alltid gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0