Vinter på väg?


Brr kyligt idag! Fast om alla vinterdagar kunde vara som denna, är det ju en piece of cake. Solen strålade i morse, himlen var alldeles ljusblå. Dock molnigt nu, men fortfarande sådär frostigt ljust ute. Klar, kall luft. Inget att klaga över. Bara att klä sig varmt ju.

Idag skulle Olof öva Lucia-tåg på dagis. Alla barnen skulle testgå ute på gården. Spännande :) Han kan iallafall redan alla sångerna. Det är vår lilla grej. Vi sjunger nonstop hela vägen till och från dagis. Då är han mammas älskling. Och när jag spelar julskivan i köket, kan han helt plötsligt börja sjunga med i låtar jag inte visste att han kunde texten på! Tänk så mycket som fastnar, som man inte tänker på! Det här året har varit en fantastisk resa i Olofs utveckling.

Tänker ibland på när Olof satt hemma i sin mormors kök, inte ens två år fyllda, och byggde Pippi-pusslet nästan på egen hand. Lärde sig nya ord varje dag. På väg att bli storebror. Och nu säger han, "Jag älskar dig också mamma", när jag berättar för honom hur mycket jag älskar honom. "Du ska klappa mig i håret mamma". Det är också en favorit.

Igår var vi inne på han rum. Sixten kröp omkring i Olofs hav av bilar. Försökte få tag på så många som möjligt. Olof utbrister "Apppappapp Sixten, Absolut inte röra!". Jag brast ut i skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0