Frisk son, trött mamma

japp, glada nyheter! OLof vaknade kladdfri i ögonen i morse. Skönt! Hosta och rinnig näsa består, men det är liksom en del av vardagen här hemma nuförtiden :) Marcus är fortfarande krasslig, men iväg och jobbar, själv så vaknade jag tjock i halsen och aningens kraxig på rösten. Har inte sovit mycket heller pga en man som hostat och varit uppe ett par gånger under natten, plus av den helvetiska stormen som härjde utanför fönsterna. Jag trodde knappt att våra gamla fönster, speciellt de i vardagsrummet, skulle hålla. Det är stoora fönster, och det är liksom läskigt att ens tvätta dom för det känns som om de ska gå i tusen bitar :) Men de höll, huset står kvar där det ska.

Förmiddagen här hemma var mysig. Vi bakade kakor med lera, läste massa böcker, byggde massa pussel osv.. Sen kändes det som om jag var helt slut i kroppen och tänkte att nu måste det väl snart vara dags för lunch. Men nix, klockan var tio.. Så då satte jag på en film, och härligt nog så satte sig Olof tyst i ena hörnan av soffan och tittade. Jag la mig i den andra, och ryckte till när Olof ropade Mamma vakna!! Haha, slumrade visst till lite, och det var pågen inte sen med att märka :)

Jag trotsade stormen och klädde på oss för att handla lite. Olof tyckte inte om blåsten såklart.. Väl inne i affären blev han rasande för att han inte fick dra korgen. Hur förklarar man för en 2-åring att just i den här affären finns inga korgar med hjul på. Han förde ett jäkla liv under hela vistelsen i affären, hela vägen hem, och en god stund när vi väl kommit in i huset. Försökte så gott det gick att bara ignorera honom. Men efter ett tag gick det inte mer. Olof kom ju med armarna öppna och grätskrek Kooommma mamma. Så då gav jag efter och tog upp honom famnen och tröstade och mös lite. Ja, vad gör man :)

Nu sover gossen, jag ska intaga lite lunch, ringa dagis och säga att Olof mer än gärna kommer imorgon, skala potatis till middagen och VILA!



Enligt mitt vänstra ringfinger är jag numera endast gift och inte förlovad. Jag tog av mig ringarna när vi skulle leka med lera (det var inte det lättaste..) Sen fick jag inte på mig förlovningsringen igen. Men så var det förra graviditeten också. Vigselringen passade dock hela vägen. Tror den är 0,5mm större. Det gör rätt mycket när man ska få ringen över knogen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0