Here we go again

Ja, då var det dags igen. Följden av att ha ett barn på dagis blir förkylning på förkylning på förkylning. VI märkte det direkt vi hämtade honom igår att det var på gång igen. Med tillhörande hosta givetvis.. Ajja, han är pigg och glad i övrigt iallafall! Än så länge har vi bara behövt hålla honom hemma en gång, och det är en gång på väääldigt många förkylningar det senaste halvåret :) Olof har också börjat be om att vi ska snyta honom, han fattar ju nu att det inte är särskilt mysigt med snor i hela näsan. Det svåra är dock att han inte fattat det här med att snyta sig och att bara torka sig under näsan är ganska olika. För än så länge är det inte så mycket rinnande näsa, utan bara igenklonkad näsa. Ajja, han lär väl sig fräsa också inom sin tid :)

Olofs nya favoritsyssla på dagis är att leka med lera. Eller Måla, som han själv uttrycker det :) Fick med mig hem ett recept på lera idag, men vi har lite färdig lera redan hemma som vi kan använda först. Vi har bara pysslat med lera en enda gång hemma tidigare, har inte riktigt tänkt att Olof är så stor nu att vi kan sitta ner och pyssla med honom ju :) För övrigt är Olof gryyyym på alla sina pussel nu. Samtliga är från 3år kan jag tillägga! Han lägger dom själv utan någon hjälp. Är inte det imponerande, så säg :)

I morse slappade vi i pyjamasen och tittade lite på Musse innan dagis. En liten skål med snacks (ja, dvs vinderuvor) ska han ju ha såklart!


Jag försökte få Olof att göra tummen upp, men det blev ett pekfinger istället :)



Igår följde min syster med hem efter jobb och käkade middag med oss. Olof sken upp som en sol när han såg vem som var med och hämtade på dagis. Tin!! Sen hade de jättekul ihop, eller ja Olof hade iallafall kul med Christine :) Men jag tror att moster också njöt lite. Dom sprang runt, byggde pussel och Olof bjöd tillochmed på en puss- och kramattack. Aningens snorig var han dock, så Christine blev nog lite förfärad :)

Imorgon ska jag till barnmorskan, tidigt ska jag vara där, redan 7.45. Dags för glykosprov nämlingen. Får inte glömma ett par tidningar som jag kan ha med mig. Det går ju ut på att dricka en underbar (hrm) blandning av vatten och socker och citron, och sen sitta i princip alldeles stilla i två timmar. Det värsta är att man inte får äta eller dricka någonting innan provet. Jag som alltid är vrålhungrig på morgonen! Ajja, har redan planerat att köpa med hem smarriga frallor efter besöket imorgon :)

Nu ska jag slänga ihop en fläskpannkaka, sen slänga vidare mot soffan och kolla på det allra (SNYYYYFT) sista Ugly Betty. Sorgligt, men oj så bra serie! Är glad att jag inte såg den när den gick på tv, så har jag kunnat njuta av den nu istället. Måste bara komma på någon ny dvd-box jag kan sätta tänderna i next. När Olof var nyfödd kollade jag på Greys anatomy. Mycket bra sällskap under natt-amningarna :) Förslag på bra serier??

Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu får du bli frisk, Hjärtegrynet! Vi ska ju ses på lördag och bygga pippipusslet!



Kram och puss

2011-02-03 @ 14:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0