Lång dag

Efter en lång dag på jobb blir det bara ett kortis inlägg här innan läggdags. Måndagar innebär alldeles för lite quality-time med familjen! Vi ses en kort stund på morgonen då vi alla tre ska vakna, kläs och göras i ordning inför jobb och dagis. Sen är jag hemma så pass sent att jag hinner få en bamsekram och en puss av Olof, innan det är läggdags för honom. Men det är mysigt med det lilla, ikväll ville han sitta i mitt knä och att jag skulle sjunga Oajajbuff ett par triljoner gånger :) Hög mysfaktor då!

Olofs hosta har satt igång igen. Mycket under natten som gick, och mycket under dagen enligt dagisfröken. Och så har han börjat torka sig om munnen och näsan med tröjärmen!! Vad är det för hittepå?? Men vi har kommit fram till att det är dagis fel. Där får ungarna gå med snoret rinnandes ner i munnen innan någon fröken hajjar till och kommer för att torka dom. Så nu har väl Olof snappat upp det här från något annat barn, att det går myyycket fortare om man torkar näsan själv.. Grr!

Imorgon följer moster Tin (syrran Christine alltså) med och hämtar Olof på dagis. Det kommer han gilla! Sen hem för lite middag, och sen ska jag faktiskt skjutsa hem Olof till mormor för lite sleepover! Mormor har ju sportlov, så då får man ju passa på :) Både jag och Marcus ska vara på jobb tidigt på onsdag nämligen.

Nu ska jag hosta i säng! (ja, hostan pågår fortfarande...!!!!)

Kommentarer
Postat av: Mamma

God natt!

2011-02-21 @ 22:31:40
Postat av: Anonym

Dagis fel? Nä de tror jag inte.

2011-02-22 @ 09:00:19
Postat av: elin.

Vad menar du med dagis fel? Låter märkligt att de skulle låta barnen gå med rinnande snor..

2011-02-22 @ 14:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0