Lördagsmys

Dagen startade 6.15 då en pigg och feberfri Olof vaknar. Eftersom jag tagit nattpasset, gick Marcus upp. Efter en timme då jag legat och lyssnat på Marcus desperata försök att få Olof att tro att det fortfarande var natt så han skulle somna om, ropade jag in pojkarna till mig igen. Så låg vi och mös en stund. Det var skönt att känna att Olof inte hade någon feber!

Efter en stund gick jag och Olof upp och drack välling och kollade lite på Musses klubbhus. Sen har förmiddagen varit bra. Jag och Marcus städade, Marcus fick ett ryck och grovstädade badrummet och Olof lekte snällt under tiden. Sen tog vi fram lera och satt och lekte lite med den. Här på bilden ser ni också Olofs stackars ögon som är svullna och variga. Får se hur länge det håller i sig. Annars blir det väl vab måndag med. Min tur denna gången. Olof hade ju ögoninflammation när han var en liten liten knodd. Har för mig att han var tio dagar när vi var hos doktorn med honom. Och som tur var hade vi sparat koksaltlösningen sen dess. Låång hållbarhet på de små flaskorna! Så vi tvättar så gott det går. Var inne hos honom nyss (han sover) och torkade försiktigt i ögonvrårna som höll på att svämma över. Bättre det än att det stelnar på ögonen ju!



Sen blev det äggskalning för hela slanten! Olof hjälpte pappa.



Under tiden Olof sovit nu har jag suttit och fyllt i papper från försäkringskassan. Fick hem ett brev häromdagen där jag skulle fylla i min inkomst under de månader som Marcus var pappaledig förra året. Det hela handlade om jämställdhetsbonus. Får se hur mycket man cashar in för det :) Det roliga är att brevet bara var ställt till mig, och det var jag som skulle få bonusen på nästa skattebesked, hihi :)

Om en timme eller så bär det av till Malmö. Vi ska hem till mina föräldrar, Marcus ska dricka gt och kolla fotboll, jag ska slåss om uppmärksamheten med Olof hos mamma :) Så skönt att Olof är feberfri så vi kan köra dit! När vi satt och åt lunch alla tre, och munnen på Olof gick i ett, sa vi båda två att det skulle bli skönt att lämna över honom till mormor ett par timmar :) Haha, man kan bli lite matt ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0