Lugn och ro :)

Oj, är man en dålig mamma nu kanske... men jag kom precis hem efter att ha lämnat Olof på dagis och tycker det är så lugnt och skönt här hemma :) Har inga måste alls här hemma idag. Ska bara ta hela förmiddagen till att vila, kanske plocka undan i vardagsrummet (pussel överallt!) och sen åka till stan lite innan jag ska börja jobba. Har fått nys om ett stödbälte som jag ska kika på. Det är ett bälte som sitter över hela magen. Inte som det jag har sen innan, som man bara spänner runt höfterna för att hålla allt på plats. Har börjat känna mig lite obekväm de senaste dagarna, lite som att magen växer alldeles för fort så huden inte hinner med. Det känns framtungt och stramigt. Kanske ett sådant bälte kan lindra lite, svepa om magen liksom. Förmodligen en onödig pryl, men den är tänkt enbart för bekvämligheten!

Imorgon ska vi iväg och kolla på en syskonvagn. Äntligen kom det ut en vagn på blocket som var precis en sådan jag varit ute efter. Barnen vända mot mig, svängbara hjul och i fint skick. En nackdel bara- ingen liggdel till. Men det är fortfarande gott om tid innan bebisen tittar ut, så jag fortsätter hålla utkick efter en lift till vagnen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

En utvilad pigg mamma är en bra mamma. Njut av din lediga tid så kan du njuta mer av Hjärtegrynet när ni är tillsammans!



Kram

2011-02-09 @ 13:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0