Shopping och kall blåst

Härlig dag idag! Vi gick till mobilia, jag mamma och Olof efter frallelunchen. Olof sov gott i vagnen på vägen dit, och även under alla våra ärenden. Perfekt, för jag tror han hade blivit rätt uttråkad annars :) Jag fick köpt det jag planerat, dvs mjukisbyxor och amningsbh. Blev även en skitsnygg vårjacka till Olof i härlig blå färg, samt en ny mascara. Olof fick även presenter av mormor, såklart :) Ett par jeans och en tröja med Lille Dutt. (ja, lille Skutt alltså), och ett par jättefräcka skor i födelsedagspresent. Nu väntar vi bara på våren också, så allt kan användas! Olof tyckte det var jättekul att prova skor, hör och häpna! Han vandrade runt i affären och testgick i skorna, såg väldigt mallig och märkvärdig ut :)

Sen gick vi en kylig promenad hem igen till mormor. Efter en liten stund kom även Marcus dit, och vår lilla familj var samlade igen :) Vi blev bjudna på lax poch pasta innan vi begav oss hem till vårt lilla hus. Skönt att få hem Olof igen! Men han blev lite ledsen när han insåg att mormor inte skulle följa med i bilen!

Ikväll är jag supertrött. En kombination av tidig morgonvakning, gott om frisk luft och långa promenader. Ska strax lägga mig, fastän klockan känns fortfarande liite tidig..

Nu är boendet i Piteå fixat förresten! Skönt att ha det avklarat. Sen ska vi väl så smått börja planera en bra rutt också.

Olof har varit väldigt duktig, och inte alls torkat sig om näsan med tröjärmen de här dagarna! Han har varit på väg flera gånger, men alltid hindrat sig själv och bett om att få näsan torkad! Får se hur hans tröja ser ut när jag hämtar honom på dagis imorgon..

Jag filmade en snutt innan när Olof visar sig från sin grymmaste sida! Hemma hos mormor finns ett Pippi-pussel med 72bitar. Olof lägger det i princip helt själv! Och en annan urgullig grej är att han vet att han snart fyller år, och att det är 2 han fyller, och visar det med fingrarna! Grymt va? Sen vet jag ju inte hur man lägger upp filmer här, eller om det ens är möjligt, men jag lovar att ni hade blivit mäkta imponerade :) Två bilder kommer här, dock med dålig kvalitet. Tycker att det börjar bli svårare och svårare att få till fina bilder med min mobil!






Kommentarer
Postat av: Therése

Yey till att ni bokat boende och att mina länkar kom till hjälp!!!

2011-02-24 @ 21:48:30
URL: http://familjenengman.blogg.se/
Postat av: Mormor

Mormors lille älskling, det är tomt på Reginavägen i kväll. Längtar redan efter dig!



Puss och kram

2011-02-24 @ 22:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0