Sjukstuga

Ja, Olof har varit hemma från dagis idag, och kommer vara det imorgon med. Typiskt att lille pågen skulle få feber också. Och då kan man ju tänka sig att gossen sover mycket, för det är ju det allra gottaste att göra när man har feber. Men nej. Han vaknade kl2 inatt, av hosta dock, men var väldigt pigg och vaken. Så efter kl2 sov ingen av oss en blund. Jippy.. Men okej, då sov han väl ett par timmar på dagen idag istället, eller? Nix, knappa timmen sov han. Vilket gjorde min egen vila alldeles för kort!

Ajja, allt för pågen. Febern har funnits där från och till hela dagen. Apititen var sisådär. Ett par skedar yoggi till lunch, och en halv potatis och två tuggor fisk till middag. Tänkte få honom i säng lite tidigare ikväll, han behöver ju vilan! Nattpasset tar Marcus, eftersom jag ska upp kvart över fem imorgon, och Marcus tar vab.

Jag köpte lite bedårande kläder till lillebror i magen igår på H&M. Kommer en bild här nedan, inte den bästa dock för jag fotade på en hylla i affären. Ville ju skicka mms till Marcus och mamma och visa :) Men det är iallafall en grön-vit body, gröna sammetsbyxor, en vit mössa med små öron på och en liten panda, samt en liten grön snuttefilt med en pandanalle som håller fast den. Jättefint! Och eftersom Olof var ganska blå när han var liten, samt har blåa väggar på sitt rum, har vi tänkt att nästa lille grabb ska vara lite mer åt det gröna hållet. Passar ju perfekt med en outfit som denna då ju!



I övrigt så kan jag berätta att jag inte har diabetes :) Dock har jag tydligen väldigt lågt järnvärde. "Är du inte trött", frågade barnmorskan mig. Jo, förvisso. Men det är man ju när man jobbar, har en son på snart 2år och ett hem som ska skötas om :) Så istället för en järntablett om dagen, ska jag ta dubbla dosen varannan dag. Är liiite orolig för biverkningarna dock, med tanke på hur trögt det kan vara redan nu, hrm :) Men ska testa. Fick också tips om ett nässpray med lite kortison i som ska vara mer effektivt mot min nästäppa än Renässans. Kostade 100spänn! Yikes. Bäst att den fungerar!

Kommentarer
Postat av: elin helgesson

Krya på dig lilla Olof... Vad önskar du dig när du fyller år? En liten önskelista i bloggen skulle faster uppskatta =) kramar!

2011-02-03 @ 21:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0