Snyta Olloff öjon

Ja, så låter det här hemma nu. Stackaren... Jag var på jobb som vanligt idag, Marcus och Olof har varit hemma och vilat. Men inte nog med förkylning och hosta, nu har Olofs ögon börjat vara sig och de rinner. Så nu ber han oss snyta ögonen titt som tätt. Han sover nu, och det är skönt. Han hade 39graders feber, så han fick en pilla och så la jag mig och mös med honom tills han somnade. Lilla vännen.

Idag köpte jag en dyr sak. En örontermometer. Ja, alla säger att en temp i rumpan är det mest säkra, men vi får liksom kämpa som det är med att få in en liten alvedon i rumpan, så det fick bli en sån istället. Hoppas den varar livet ut nu :)

Nu väntar lite middag med maken. Klyftisar står i ugnen och bakas gott. Om en stund ska jag panera ett par schnitzlar och sen ska det hela avnjutas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0