Tyst

Jag sitter i ett tyst hus! Helt själv och allena. Marcus stack till jobb i vanlig tid i morse vid halv sju, men jag märkte ingenting. Sov som en stock! Vaknade dock tio över sju, men första instinkten att jag såklart skulle ligga kvar. Men så kände jag efter, och kände mig ändå rätt pigg och utvilad. Haha, när man väl får sova!! Men jag klev upp, laddade en maskin tvätt, tog en dusch, gjorde frukost och nu sitter jag här :)

Pratade precis med min lille påg som ju sovit hos mormor en natt till. Han hade inte hostat alls mycket inatt utan sovit gott! Tjohoo :) Vattenkoppor har han dock inte. Jag ska bara chilla och ta det lugnt här hemma under förmiddagen, gå över till affären och handla lite. Om ett par timmar sen tar jag bussen till Malmö med ett gäng frallor!

Jag och mamma och Olof ska nämligen ägna oss åt lite shopping är det tänkt idag. Ett par nya skor till pågen kanske? Sen vore det gött med ett par nya mjukismysbyxor till mig att ha hemma, och även som jag kan ta med mig till förlossningen.

Ultraljudet igår visade att allt var finfint! Aningens större knott än vad storebror var verkar det bli. Men det ligger inom ramen 3-4kg ändå :) Väldigt exakt vikt, eller hur! Han låg lite på plussidan när det gällde måttet på mage och lår.

Fick brev från försäkringskassan igår med ett litet glädjande besked att jag minsann är berättigad jämställdhetsbonus på 5600kr :) Märkligt ändå. Jag får casha in för att jag varit så snäll och låtit Marcus vara hemma med sitt eget barn.. Visst låter det konstigt! Men, vi tackar och bockar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0