Vart är vi på väg?

Härliga fredag. Det är något visst med fredagar. Även om jag varit hemma och hostat hela veckan, så kändes det ändå härligt att gå från jobb idag och veta att det var fredag med en ledig helg framför sig. Jo för idag var jag iväg och jobbade. Och det är mycket bättre bara man jämför från igår. Har sovit väldigt gott inatt (finally), var nog bara två större hostavbrott. Trött och sliten i halsen under dagen såklart med torrhostan som fortfarande ger sig till känna. Men kanske kanske börjar man ana ett slut på det. Stackars mamma som fått det nu bara!!

Nästa vecka är det ju sportlov och Olof ska vara hos sin mormor och ha massa skoj när vi andra icke-lärare jobbar på som vanligt. Ser fram emot nästa vecka ändå. Vi ska nämligen iväg på ultraljud! Undrar hur stor lillebror är och beräknas bli. Jag har ju känt mig så stor nu ett tag, men så fick jag höra kommentaren "är du inte väldigt liten för att bara ha 8veckor kvar?" Hm, vet inte längre :)

Igår sprang jag och Olof på min körlärare Paula! Det var jättekul att se henne och prata lite. Det är ju en människa som jag endast hade kontakt med ett par månader av mitt liv, men ändå kommer jag alltid minnas henne med värme! Känns som det är få förunnat att ha en sådan TREVLIG körkortsutbildning som jag hade med henne. Varje lektion var rolig, vi satt ju och snackade som två vänninor. Mot slutet fick jag faktiskt tänka efter lite, och påminna mig själv om att varje lektionstillfälle faktiskt kostade tusenlappen.. Iallafall, det var skoj att träffa henne. Och hon sa att hon hade tänkt massa på mig och hur det gick med bebisen i magen och Olof. Kanske sånt som många säger, men jag trodde henne faktiskt!

Idag var vi på McD och åt fredagsmiddag till Olofs stora förtjusningen. Han gillar verkligen Havvapp. Hrm ja, av någon anledning kallar han hamburgare för just Havvapp :) Sen blev det lite handlning på Willys, där Olof fick gå runt med egen kundvagn. Glädje igen :)

Pratade lite med dagis idag om rutiner gällande pottan, hur ofta Olof sitter på pottan där och om det nån gång faktiskt kommit nånting. Har börjat så smått här hemma med nämligen. Och han är väldigt väl medveten om vad man gör på pottan, att man ska ta papper och torka sig när man är klar, och att man ska tvätta händerna efteråt. Sen väntar vi ju bara på att han faktiskt ska kissa där nån gång också :) Men det bästa är väl att låta det ta tiiid. Blir nog ett projekt lagom till när jag ska vara mammaledig :)

Bjuder på en bild på Olof som borstar tänderna. Snacka om att vissa saker går upp och ner med honom. Nu tjatar han om tandborstning ett par gånger om dagen. Det var inte alls längesen han totalvägrade. Dock vill han ju borsta det mesta själv, inte mycket man får hjälpa till. Ajja, babysteps..



Nu ska jag och Marcus ta reda på svaret till frågan i rubriken. Dags för fredagsunderhållning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0