Ah härliga sovmorgon....

Det måste vara en inbyggd reflex barn har.. Varje onsdag börjar jag jobba lite senare på dagen, och Olof lämnas inte på dagis förrän vid tio-tiden. Vilket betyder att vi inte behöver ställa någon klocka. Så varför, VARFÖR?, vaknar han alltid innan klockan sex, pigg och glad och redo att börja leka. Jag försökte verkligen hålla honom lugn, han kom över till vår säng och la sig. Jag viskade att alla barnen på dagis fortfarande sov, och Pippi och Rorri och Milo och ja... ni förstår. ALLA sov fortfarande. Men det hjälpte inte. Sen skulle ju Marcus gå upp strax efter sex, så då börja Olof tjata om att Pappa jobba, Pappa åka bilen, Pappa jobba. Vi behövde dock inte lämna sängen förrän runt halvåtta, men nån mer sömn blev det ju inte. Får se om jag tar mig en tupplur innan jag åker in till Malmö. Tänkte dammsuga och plocka lite här hemma också, samt laga Korv stroganoff till mina pojkar innan jag sticker :) Sen måååste jag ju hinna med ett eller två Ugly Betty också :)

Sötisen är så frälst i sina pussel. Här sitter han i sin Rorri-pyjamas tillsammans med Milo. Lägg märke till stolen snett bakom Milo. Där står Olofs patrull med Pippi-dockor på vakt :)



Och så lite mera pusel innan dagis:






Försökte ladda upp en film också, men det gick tydligen inte. Har ju inte lärt mig den här bloggen riktigt än. Och någon personlig design har jag inte haft tid eller ork att pula med. Kan ju inte det där med HTML och så. Men försöker ladda upp med massa bilder på gullet i varje inlägg istället!

NU: matlagning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0