Pärs och fläskfärs

Dagen som gått var en utmaning. Jag har haft feber och hosta och knappt någon röst. Olof har pendlat mellan förtvivlan, mys, gnällexpert och busfrö. Har varit lite ansträngande stundtals. Speciellt när allt jag velat göra är att sova. Men jodå, det fick gå det med. Största utbrottet fick han vid lunchtid, dvs strax efter tolv-tiden. Olof freakade out och ingenting dög. Ingenting ville han ha. Eller, han visste nog inte själv vad han ville ha. Efter en halvtimme till bords gav jag upp. Lämnade en gallskrikande Olof på golvet tills han lugnat ner sig lite.



Han blev ju totalt utmattad mitt i alltihopa. Jag lyckades byta tröja på honom, eftersom den han hade på sig var nerdränkt med sagel. fick honom till att sitta i soffan med sin kudde och sitt täcke. Efter en stund frågade han efter nappen. Och sen mitt i allt, ville han plötsligt ha yoggi. Och såklart rusade mamma och hämtade yoggi till sin lille son! Olof åt en och en halv danonino (lyx-yoggi till lille pågen när han är sjuk såklart..)

Sen efter det var han så mjuk och from, och ville bara ligga och mysa. Efter en stund så sa jag, ska du sova lite nu Olof? Jaaa, sa han då på sitt härliga skånska sätt. Sagt och gjort. Olof la sig ner och somnade nästan på studs. Då var klockan två..




Jag, utmattad och hungrig, fixade snabbt lite mat och åt ännu snabbare för att hinna vila innan Olof vaknade. Jag hann lägga mig i andra hörnet av soffan och stänga ögonen i ungefär tio minuter. Sen var det slutvilat. Men Olof vaknade på bättre humör än vad han varit på ett par timmar tidigare iallafall!

Sen var tanken att jag skulle förberett köttbullar till middagen, men jag orkade verkligen inte. Men Marcus fixade det när han kom hem. Första gången han gjorde köttbullar :) Gick hur bra som helst. Lite för smaklösa enligt honom själv. Själv hade jag ingen aning... noll smaksinne för tillfället. Olof åt lite makaroner bara.

Ajja.. nog med gnäll. Imorgon ska jag och Olof vakna pigga som glada, utan kråkröst och slemhosta och bara ha en härlig dag så vi är redo för dagis och jobb på fredag!!! (snälla?)

Så här lyxigt har man det när man är liten sjuk pojke. Festa på festis i soffan :)



Ja, man får ta till alla knep in the book för att få i honom vätska ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0