Sjukstugan rapporterar

Nu är vi sjuka alla tre. Vissa mer än andra dock. Jag själv har "bara" störig hosta, huvudvärk och muskelvärk. Lilla bebisen i magen var extremt bufflig i magen hela dagen igår. Måste ju ha ekat rejält där inne :)

Olof hostar på som aldrig förr, stackarn. Men ingen nämnvärd feber direkt, och det är ju jätteskönt. Han äter okej, sover rätt okej. Inatt vaknade han flera gånger av hostan, kände inte för att bli tröstad alls av mamma, utan bara låg och vred sig eller satte sig rakt upp i sängen kvidandes "nej nej nej nej" gång på gång på gång. Då är man maktlöst mamma!! Han måste ju också ha enorm träningsvärk i magen efter allt hostande!

Sen vaknade jag kvart över tre inatt och hörde att Marcus eltandborste var i gång. Min första tanke var att jag en man som inte är riktigt klok. Att han vaknat mitt i natten, inte kunde somna om, och därför lika gärna kunde sticka till kontoret tidigare. Vilket faktiskt har hänt förr! Dock inte tre på natten :) Sen kom jag på att det egentligen bara finns  en annan anledning till att borsta tänderna mitt i natten. Och det är om man blivit ofräsch i munnen.. japp, mannen min kräktes inatt.

Så nu är vi hemma alla tre från jobb och dagis. Jag hade dock kunnat jobba, men är ju hemma och vabbar. Att Marcus skulle bli sjuk kunde ingen av oss förutse. Inga fler incidenter dock!

Jag tänkte bjuda på lite bilder från julafton! Kom på att jag faktiskt inte tittat på usb-minnet som jag fick av pappa med de bilder han fotade. Så här kommer en massa:

Kalle Anka-time


Olof kollar in mosters kamera



Olof och mormor är först på plats vid julbordet :)



Marcus är mätt och belåten :)



Oj, nu fick vi visst finbesök!



High five tomten!



Emil och kusin Samuel väntade också på julklappar




Olof var inte så förtjust i gröten :)



Nu ska jag lägga mig i soffan med sonen och titta på Pippi. Vad annars?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0