Snacket går

Ja, Olofs mun går i ett! Det är underbart roligt att höra på honom. Och man måste ju svara. Om man inte kommenterar allt han säger fortsätter han upprepa tills man svarar. Och då upprepar han ju det ändå igen och igen och igen! Gullunge!

Igår var vi på på kalas och firade morfars födelsedag! Det blev gåsamiddag med rödkål och potatis och sås och det var såå smarrigt. Tror jag.. hade nämligen fortfarande inte fått tillbaka smaksinnet igår! Grr! Men det var väldigt trevligt iallafall. Blev lite förlovning- och bröllopssnack också. Grattis syrran och Emil :)

Sen blev klockan mycket, jag körde hem min farmor och lillasyster till deras lyor. Sen tillbaka till Hindby för att hämta upp Marcus, och sen köra hem och sova. Ja, Olof glömde vi hemma hos mormor och morfar. Men det blev han inte ledsen för! Nädå. Sova över hos mormor och bli bortskämd ligger på topp, såklart!

Efter jag jobbat klart idag, körde jag och Marcus hem till mina föräldrar för att bli bjudna på middag (igen) och jag bara lääängtade efter att få bli mött av Olof i hallen, där han skulle stå med öppna armar redo att omfamna sin lilla mamma. Hrm. ja, så blev det ju inte riktigt.. Han hade ju knappt märkt att vi var borta. Sen skulle mommo bygga pussel med honom, och mooooommo skulle ta av haklappen efter middagen, och mooooooommo skulle följa med och tvätta munnen och händerna. Sköj :)

Och ilsken var han minsann när vi satte oss i bilen, och Olof märkte att mommo INTE skulle följa med hem. Men som tur var så mjuknade han till när vi kom hem :)

En liten bild från häromkvällen när "Offo Milo vila" i soffan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0