Tidig 2-årstrots?

Ja, det kan man fråga sig. Det har varit myycket humör och kasta-sig-på-golvet-fasoner från Olof de senaste dagarna. Kan ju också ha att göra med att han varit sjuk, att jag varit (är) sjuk och att mitt, och Olofs, tålamod inte varit på topp..

I morse bestämde jag mig iallafall för att det skulle bli slut med film-tittandet. Det har ju gått an tidigare i veckan när Olof varit trött och febrig. Men nu har det börjat växa myror i brallan på honom, det ska bytas film var femte minut och så kan vi inte ha det.. Efter mycket gnäll och fejk-tårar fick jag honom till att bygga lite med lego.





Så tv:n har faktiskt stått avstängd största delen av dagen. Känns bra.

Imorgon är dett jobb för mig och dagis för Olof. Just nu känner jag mig lagom laddad. Men Olof behöver nog verkligen leka av sig lite och ta del av dagis-rutinerna igen. Hoppas bara han kan hålla humöret i styr. Men det känns som en grej som han mest testar på mamma just nu.. på dagis är det nog (förhoppningsvis) annorlunda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0