Byggare Olof

Vår nya fina garderob har ju varit på plats i en vecka nu. Men eftersom lådorna var slut på Ikea när vi köpte allt annat, har inflyttningen fått vänta. Men så i lördags när jag var på jobb, så körde Marcus iväg med sin lilla hjälpreda och köpte tio stycken lådor. Igår färdigställdes allt! Givetvis var fotograf mamma på plats:



Citat Marcus: "Det må ta dubbelt så lång tid att låta Olof hjälpa till, men det är det värt". Olof hade SÅ roligt med pappa!







Ibland var tillochmed Olof steget före pappa :)



Och här är det färdiga resultatet:






Härligt mycket utrymme!

Helgen gick åt att jobba för min del. Så är det i mitt yrke. Kvällar och helger hör till. Men det är ju också kvällar och helger som gör mycket av lönen. Och ut av det kommer ju ett par lediga förmiddagar i veckan då jag städar och tvättar och lagar mat åt mina pojkar. Sånt som då Marcus i sin tur slipper när han jobbar en hel dag! Ajja, frågar ni Marcus hade han nog hellre sett att jag varit hemma varje kväll och helg, men jag tycker det funkar rätt bra än så länge iallafall. Och jag planerar nog inte att jobba så här resten av mitt yrkesliv. Sen när jag har min egen butik glider jag in vid åtta-snåret och glider ut igen vid tre som alla andra i den positionen :)

I ugnen just nu ligger en falukorv och göttar till sig med lök, senap och ost. Till det blir det mos. Olof älskar korv och mos :) Så det ska nog uppskattas av pojkarna när de kommer hem i eftermiddag!

Här är en bild på sötisen när han pratar i telefon. Väldigt fokuserad när han pratar om Pippi-pussel, Tommyhuve och annat relevant här i livet :)


Kan också berätta att istället för att lida av min härliga (?) nästäppa, bestämde jag mig igår för att bara acceptera det och försöka andas så gott det går! Har bara tänkt att det varit en envis förkylning, har ju varit täppt i näsan i tre veckor nu.. Stackars näsan mår inte bra av allt nässpray heller. Men nu har jag kommit fram till, med hjälp av mamma och google, att det förmodligen är gravidtäppa. Och då står jag helt enkelt ut! Jag använder riktigt nässpray på kvällen innan jag går och lägger mig, för sova måste man ju.. Under dagen andas jag genom munnen och pimplar lypsyl (man får sjukt torra läppar av att andas genom munnen) och koksalt med menthol (lindrar täppan i ungefär en kvart åt gången) så ofta det går :)

Den här graviditeten skiljer sig på många plan från när jag väntade Olof. Jag är större... jag har mer ont här och där, nästäppan och humörsvängningar. Dessutom är min hjärna inställd på att jag kommer föda när som helst, att jag verkligen i slutet av graviditeten. Men faktum är att jag faktiskt har två och en halv månad kvar!! My mind plays tricks heter det ju..

Ajja, nog för idag! Nu väntar Ugly Betty (snyft, är snart klar med boxen..) sen blir det jobb om ett par timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0