En bra dag!


Det har varit en härlig söndag. Inte gjort något speciellt idag heller. Jag börjar bli bra på det :) Annars när det väl är helg och Marcus är hemma, brukar jag känna att vi "måste" hitta på något, för att göra det mesta av helgen liksom. Måste bli bättre på att njuta mer här och nu.

Vi tog ut badbaljan och lät Olof bada lite i trädgården idag. Saknar en liten grej till vårt utkast, så vi kan inte koppla en vattenslang. Kändes nimmare att fylla den lilla baljan än poolen med hjälp av en hink :)



Bilarna är ju Olofs bästa vänner för tillfället. Han radar upp dom, tävlar och pratar med alla vännerna :) De karaktärerna han inte har från Rorri, får andra bilar figurera som. Han har myyycket fantasi! Det är så roligt att lyssna när han hittar på nya sångtexter till olika låtar. Hur många 2-åringar gör det??



Sen kom mamma och pappa hit och käkade grillat. Åh det var så gott. Jag gjorde både klyftisar och morötter i ugnen, och det är ju himmelskt gott med ugnsrostade morötter. Och så stekte jag champinjoner, blandade dom med haricots och kryddade med persillade. Sjukt gott det med :) och så Marcus som skötte magin vid grillen. Blev både fläskytterfilé och karré. Smarrig kall sås som en prick över det soliga i:et.  Mätt i magen..

En vecka in i mitt nyttigare liv, kan jag konstatera att det gått mycket lyckat. Inga kakor, inget godis, regelbundna måltider, skurit ner på bröd, ätit mycket frukt och druckit mycket vatten. Ska väga mig imorgon bitti och se vad vågen visar. Har vägt mig nån gång under veckan, så jag vet att jag tappat lite iallafall :) Som första mål vill jag gå ner till inskrivningsvikten för när jag blev gravid med Sixten. Och från vikten jag hade i måndags, hade jag alltså sju kilo kvar. Jag är peppad! Och mamma och jag peppar varandra :) Mot en ny vecka!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi fixar det, Anna och kommer att bli sååå smala och vackra innan vi vet ordet av!

2011-07-10 @ 20:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0