Inredningssugen


Jag har aldrig varit så jätteintresserad av inredning. Och inte Marcus heller. Då menar jag inte att vi inte har det snyggt och i ordning här hemma, för det har vi. Men det här med detaljer har aldrig intresserat oss. Inte massa krimskrams, som Marcus skulle sagt. (och säger!)

Men så de senaste veckorna har det pirrat till hos mig, och jag vill köpa nytt, förändra och göra det lite mer personligt och mysigare här hemma. (Kan ha att göra med att jag läser en hel del bloggar, där personerna i fråga åker på loppis och lantställen, köper gamla möbler och fixar till, krukor, ljusstakar, kuddar, antika stolar, osv osv osv). Jag är inte sån, det vet jag. Men NÅNTING skulle jag vilja göra..

Tex:
* Nya gardiner i sovrummet. De vi har är inte jättefula, men de har hängt med sen Marcus flyttade hemifrån tror jag. (10 år kanske?) Ibland vill man ha nytt helt enkelt.
* Ny matta under soffbordet. Gärna en i lite färg, typ mörkgrön eller mörkröd. Hade nog varit coolt med en liten färgklick i vårt annars ganska mörka möblemang.
* Sängöverkast till våra sängar. Har inget alls för tillfället. Och visst, det är ingen som är där inne och hoppar i våra sängar, men det hade känts finare helt enkelt!
* Köksklocka på väggen. Har hittat nån på Ellos som jag tyckte var superfin, lite romantisk stil. Men den gick helt bort hos Marcus. Ja, jag måste ju faktiskt fråga om hans åsikt trots allt..
* Fåtölj till vardagsrummet. Inte bara i inredningssyfte, utan vi skulle faktiskt behöva en. Men vi har bara inte hittat nån som fallit oss i smaken. (eller i vår prisklass.. fåtöljer kan ju vara sjuuuuukt dyra!)
* Allmänna detaljer. Såsom lite mer grejer på väggarna.. inga väggtexter eller dekorer, men lite mer foto.

Allt kan man ju inte få på en gång, utan får ta lite i taget och surfa runt på nätet efter erbjudande och inspiration helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Therése

Vi kan titta tillsammans även ifall vårt inredande mest kommer sträcka sig till IKEA eftersom vi fått presentkort där, men ändå. Det rycker i mina inrednings-nerver med just nu!

2011-07-31 @ 17:06:33
URL: http://familjenengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0