Jag har en bulle i ugnen!


Ja, en väldigt stor bulle. Eller vissa kallar det iofs för bröd. Så ja, jag har ett bröd i ugnen. Bakar något som kallas för Lasses sidenlimpa.  Lägger ut recept senare om det visar sig vara så gott som syrran påstår!

Och så ska jag snart laga soppa. LINSSOPPA! Ni som inte anat det redan, så kan jag ju berätta att Marcus inte ska käka middag hemma idag :) Och inte Olof heller. I'm all alone! Ja, Sixten är ju såklart hemma, lille vän.

Igår var vi hos lilla mamma på kalas. Det var så himla smaskens och trevligt, som det brukar vara :) Sen lämnade vi kvar Olof hos mamma, hon ville så gärna låna honom över natten. Och det fick hon gärna :) Så jag och Sixten är hemma själva idag. Var ute en timme i förmiddags, men guuuuud vad kvavt det är. Så det var lagom skönt. Men jag gick raskt i mina Easytone-skor, och det var skönt. Det är inte ofta man kan gå raskt nuförtiden med en liten Olof bredvid sig :) Funderar på om man skulle börja ta raska kvällspromenader istället, själv. Tänk så mycket tid jag slösar bort i soffan varje kväll, tittandes på något totalt ointressant på tv.

Jag och mamma har iallafall gjort en deal idag. Inget onyttigt stoppar vi i oss fram till syrrans bröllop. Nu kör vi!!! Måste måste måste. Kom igen kom igen kom igen. Bara massa god mat som vi ska se till att riktigt njuta av, istället för att slänga ner det i magen.

Och det här med linssoppa är något jag funderat länge och väl på. Ja soppa överhuvudtaget. Men mannen är lite anti.. Och eftersom han ska till en gammal arbetskamrat i Dalby efter jobb, tänkte jag minsann att det var dags! Har surfat runt på lite olika recept, och har nu valt ut godbitarna från ett par. Det blir lök, vitlök, morot, potatis och såklart röda linser. Ska nog slänga i lite majs och haricots också. Jag återkommer med bilder, recept och resultat lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0