Tabbouleh


Idag bjöd vi mamma och pappa på grillade hamburgare. Och för att göra nåt annorlunda, gjorde jag Tabbouleh. Kanske inte det mest vanliga tillbehöret till hamburgare, men det var gott. Jag och mamma åt det iallafall!

Vad är då Tabbouleh? Jo, kokade bulgur och blandade i finhackad rödlöd, mynta och persilja. Samt lite olja och saft från en halv citron! Enligt de flesta recept ska man också ha i finhackad tomat, men jag fixar inte smaken av färsk tomat! Och eftersom det var jag som var kocken, så valde jag att ha tomaten bredvid i en skål istället :)

Kommer absolut göra detta igen. Är nog väldigt gott till en bit grillat kött eller kyckling, och kanske tzatziki!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad är rödlöd:)

2011-07-14 @ 21:33:57
Postat av: Anna

Speciell delikatess. Har du inte hört talas om det förut?

2011-07-14 @ 22:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0