Uppdatering!


Idag var vi på bvc med Sixten. Dags för vaccination var det, en spruta i varje lår. Modig och duktig liten kille. Det är klart att han blev ledsen, det gjorde ont på stackaren, men det gick över fort! Sen slocknade han på under en minut när vi gick därifrån. Påfrestande :) Vägning och mätning blev det också: Sixten tre månader är 63,5cm lång och väger 6850gram! En liten dipp i hans kurva, iallafall på längden. Så istället för att ligga två streck över medelkurvan, är han "bara" ett snäpp över :)

Idag köpte jag en salva som heter Burago som ska ta bort hans skorv. Han har inte så mycket, mest framme på huvudet, och det är ganska tunnt så det borde gå bort snabbt med salvan. Det är ju inget farligt eller så, med Olof så behandlade vi det inte. Men jag tycker att det börjar lukta lite från Sixtens skorv, så vi testar detta :)

Och så kan jag meddela att Sixten även fått Torsk! Dvs säga svamp i munnen. Det låter ju rätt räligt, men är tydligen vanligt och ofarligt det med. (mycket som bebisar får vara med om som är ofarligt, hihi). Än så länge verkar han inte ha ont av det. Han äter och suger på napp utan att bli ledsen, och själv har jag inte märkt något i brösten. Har iallafall kokat alla hans nappar nu, så dom är helt rena. Och jag ska lufta brösten en lite längre stund efter varje amning... men det tror jag att jag kommer ha svårt för! Vill inte sitta där tudorna hängandes fritt :) Får väl se!

Så det var det. Vaccination, Torsk och skorv. Spännande grejer att läsa om, va? :)

Igår hade vi trevligt besök av Olofs faster Elin och hennes blivande man Erik (bröllop om en månad!), och Olofs kusin Hugo. Det var som sagt väldigt trevligt. Kul att kunna prata lite längre stunder tillsammans. När vi åker upp till Olofström ses vi ofta allihopa samtidigt (alla Marcus syskon med familjer), och då är det inte lätt att få en syl i vädret :) Hugo och Olof lekte ihop, lite stimmigt stundtals :) Olof är ju inte van vid att dela med sig av sina bilar och leksaker. Jo, till Samuel, men han är ju fortfarande rätt mycket mindre än Olof och gör inte så mycket motstånd. (Samuel mest skrattar och går vidaret till nästa grej!) Hugo, som ju är ett år äldre än Olof, sa ju ifrån! (med all rätt såklart!). Men det var roligt att se. Och trots lite knuffar och så, blev det inga tårar på hela dagen!

Just nu klipper Marcus gräset, båda pojkarna sover och det är lugnt och skönt här hemma :)

Kan också berätta att vågen visade -1,2kg i morse! På två veckor har jag tappat 2,7kg. Glad över det!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis till viktminskningen, Anna!

2011-07-18 @ 15:00:52
Postat av: Farmor Agneta

Bra Anna! Du kämpa på bra.

2011-07-18 @ 15:50:34
Postat av: Faster Elin.

tack för senast!! himlans gott och trevligt =) Hugo slocknade direkt när vi åkte hem, inte så konstigt kanske :P

2011-07-18 @ 16:48:54
Postat av: Mormor

Längtar efter nya foton! Kan inte få nog av gullungarna:)



Puss och kram, mina hjärtegryn

2011-07-27 @ 11:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0